Εφαρμογή διατάξεων του ν. 4070/2012 (Φ.Ε.Κ. 82Α)
Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 165 του ν.4070/2012, σε όλες τις διαφημιστικές καταχωρήσεις των τουριστικών επιχειρήσεων, όπως αυτές εννοούνται στο άρθρο 2 του ν.2160/1993, οι οποίες προβάλλονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό σε ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, τον ημερήσιο ή περιοδικό τύπο, ιστοσελίδες ή ιστολόγια του διαδικτύου, αναγράφεται υποχρεωτικά ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης (ΜΗ.Τ.Ε.) με τρόπο ώστε να καθίσταται αντιληπτός με σαφήνεια και ευκρίνεια από τους αποδέκτες του διαφημιστικού μηνύματος.
Στους παραβάτες της ανωτέρω διάταξης επιβάλλεται με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Ε.Ο.Τ., πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ υπέρ του Ε.Ο.Τ.
Όσον αφορά τον έντυπο τύπο μόνο, (φυλλάδια, διαφήμιση σε εφημερίδα κτλ), η απόφαση αυτή θα ισχύσει μετά τις 31/12/2013, καθώς πήρε παράταση, λόγω του οτι είχε τυπωθεί ήδη μεγάλος όγκος διαφημιστικών φυλλαδίων των επιχειρήσεων.
Ο αριθμός ΜΗ.Τ.Ε. (αριθμός μητρώου επιχείρησης) αναγράφεται στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας που χορηγεί ο ΕΟΤ σε κάθε νομίμως λειτουργούσα τουριστική επιχείρηση και σκοπός της εν λόγω υποχρεωτικής αναγραφής είναι ο έλεγχος της διαφήμισης των παράνομων τουριστικών επιχειρήσεων.
[scribd id=118782923 key=key-szxhgemmf9jdrxd7l61 mode=scroll]
[scribd id=118783040 key=key-sddvszgi2bhbx1k07n mode=scroll]